zaterdag 30 mei 2009

2 weken

lekker relaxen...

De puppies blijven groeien als kool, waar haalt zo'n hondje van iets meer dan 6 kg dat toch vandaan? De pups wegen opgeteld ca. 2.5 kg!

Hun leventje bestaat tot dusver uit slapen, drinken, drinken, slapen. Ontspannend om naar te kijken, hoe deze weldoorvoede pupjes na het drinken zich lekker lui uitstrekken, met van die bolle buikjes..

Op dag 10 heb ik dan toch de nageltjes geknipt, die groeien inderdaad erg hard. Ik zag er enorm tegenop, bij zulke ieniemienie pootjes, maar het viel mee.
Ook zijn ze voor het eerst ontwormd: met een doseerspuit wat pasta in het bekje.

En de oogjes zijn open! We zaten daar al vanaf zo'n 10 dagen op te wachten. Maar zagen niks. Maar misschien hadden we er ook een wat te rooskleurige voorstelling van: je ziet slechts een oogspleetje, waarmee een oogje je nog blauwgrijs wazig aan kijkt. Ze zien volgens mij nog steeds niet veel?

Wel lijkt het begin van staan zich aan te kondigen! Nu nog vooral "buikschuivertjes", zie ik af en toe toch wel een pup zich omhoogduwen, in een poging te staan. Nog erg wiebelend, gemakkelijk omvallend, maar het begin is er!

Af en toe zie ik ze ook een soort onderzoekende hapbeweging maken, grappig.

Over de pups maken we ons dus gelukkig geen zorgen, wel over Saartje:

Dankzij of ondanks (?) 2 Rennies per dag was haar gedrag redelijk rustig, met af en toe even wat onrust, graven, wegkruipen achter de bank (donker plekje).

Sinds gisteren is er echter een duidelijke terugval: onrustig, voor de werpkist staan piepen (ook als de pups rustig liggen te slapen), graven, achter de bank of boven onder ons bed (komt ze normaal nooit!) wegkruipen. Vooral vannacht was ze erg onrustig. Ze voedt de pups wel, maar is er ook weer snel klaar mee, gaat dan weer uit de bak.

Dit veranderde niet, ondanks de nodige extra Rennies.

Toch maar ongerust op zaterdag (vandaag) naar de dienstdoende dierenarts, die Saartje van top tot teen onderzocht, bloed geprikt met diverse bepalingen. Gelukkig bleek alles normaal, maar dan blijft natuurlijk de vraag waar dat rare gedrag vandaan komt. Psychisch????

We gaan maar eens extra met haar wandelen, en misschien helpt het, niet te veel op het vreemde gedrag te reageren.







1 opmerking:

  1. Hoi Rika,
    Wat Saartje's gedrag betreft, zou ik gewoon MvE om raad vragen. Zij heeft al zoveel ervaring hiermee.

    Wat een schattige foto's toch. Voel me vereerd dat ik de grote versies ervan van jou gestuurd krijg, waardoor ik nog meer details zie.

    Succes met de nieuwe eigenaren die nu voor het eerst op bezoek komen. Lijkt mij heel raar om dat mee te maken!
    Sterkte met Saartje!

    BeantwoordenVerwijderen